Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Monday 14 April 2014

Dermalogica Daily Microfoliant



Assalamualaikum,

Sejak dah mula guna produk Dermalogica ni, ada juga perubahan kat muka ni. So, memang puas hati juga la sebab kulit pun dh mula nampak glowing gitu. Daily microfoliant ni adalah salah satu produk yang sangat saya suka sebab bila pakai tu boleh rasa kulit lembut dan mulus lepas pakai. Daily microfoliant ni untuk buang sel-sel kulit mati kat kulit muka, so bila dah buang semua sel-sel mati tu, muka akan nampak glowing. Daily microfoliant ni dalam bentuk serbuk sebab ia adalah dari beras dan di campur dengan beberapa bahan lain.

Sebelum beli daily microfoliant ni, banyak juga saya survey dan baca review dari blog lain, dan kebanyakannya memang puas hati dengan hasilnya, sebab tu la saya berani beli. Baru sebulan je saya guna tapi dah boleh rasa perbezaan kulit yang ketara. Kulit jadi lebih lembut dan semakin cerah. Sebotol saiz 50 ml ni berharga RM200++ tapi sebab saya ada membership kat La Maison De Beaute ni, saya dapat harga promotion 20%, so memang rasa berbaloi la bila beli time promotion ni. Kalau diikutkan, memang suka nak dapat less untuk produk Dermalogica ni. Memang tak rugi beli sebab walaupun agak mahal, tapi boleh tahan lama. Kalau review yang pernah saya baca masa buat blog walking, sebotol daily microfoliant saiz 50 ml ni boleh bertahan 7-8 bulan sebab hanya guna 2-3 kali sahaja seminggu.

Cara nak pakai pun senang je, masa saya beli ni, Irene (my beautician) dah tunjuk cara nak pakai. Tuang kat kat tapak tangan dalam anggaran setengah sudu teh, basahkan dengan air sedikit dan gosok atas tapak tangan hingga serbuk tadi berubah jadi krim dan berbuih, lepas tu gosokkan pada muka. Kalau rasa agak kering, basahkan tangan sedikit dan gosok pada muka, 2-3 minit je. Lepas tu bilas la dengan air. Boleh rasa muka jadi lembut dan licin lepas bilas. Untuk kulit saya, hanya perlu guna 2-3 kali seminggu. Kalau ada yang nak cuba, boleh beli dari mana-mana beauty house yang menggunakan produk Dermalogica sebab selalunya jika mereka buat facial guna produk Dermalogica, mereka juga akan jual produk yang sama.


0 comments:

Post a Comment