Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Friday 3 February 2017

Malish Ilaria Breast Pump

Assalamualaikum,

Lama sungguh tak update blog. Teringin sangat nak update tapi ....... kadang-kadang tu terfikir kat kepala je. Tak ambil lap top pun, last-last ,memang tak jenguk pun blog ni.

Kali ni nak cerita pasal breast pump. Kenapa breast pump???? Sebab memang nak kena pakai breast pump lepas ni......hehehe. In sya Allah, akan ada ahli baru dalam family kami nanti. Happynya nak tunggu baby baru. Alhamdullillah, minggu ni dah 30 minggu. InsyaAllah, 8 minggu lagi je nak tunggu baby.

Sejak kandungan masuk 26 minggu, saya dan husband dah mula bincang pasal barang-barang baby. Barang-barang apa yang perlu dibeli dan apa yang boleh dipakai lagi. Salah satu yang dibincangkan ialah pam susu. Bagi saya pam susu memang sangat penting dan menjadi top list dalam list barang-barang baby. Sejak anak pertama lagi, saya memang menyusukan anak-anak saya dengan susu ibu. Memang tak campur langsung dengan susu formula. Dah cuba juga bagi susu formula kat anak-anak tapi memang diorang tak nak. Alhamdullillah, Allah bagi rezeki yang banyak untuk anak-anak saya, Susu badan memang banyak dan saya memang dapat menyusukan anak-anak.

Sekarang ni senang je nak survey barang apa pun Semua dah online. Buka handphone je pun boleh survey. Lama juga saya survey pam susu ni, Sejak bulan November 2016 lagi dah mula tengok-tengok page yang jual breast pump ni.Pam susu yang lama masih ada sebenarnya. Medela Swing single breast pump. Dah banyak part yang tak de, nak kena pergi cari part-part yang dah hilang tu. Tapi dalam hati memang teringin sangat nak pakai double breast pump. Bila google je dah banyak sekarang ni breast pump yang murah-murah je harganya. Bila baca review pun, banyak yang berpuas hati. Bila dah puas google, mula-mula saya decide nak beli Lacte Duet breast pump. Dah survey harga dan tengok juga kat Lazada. Harga pun ok sebab saya budget bawah RM500. Banyak kedai yang buat offer. Kebetulan saya ada meeting dekat Meru, sambil-sambil boring tengah meeting tu, saya pun saja la google kedai jual breast pump. Masuk kat FB dan nampak la FB Moms House Babyshop ni. Bila baca kat FB ni, diorang baru je buka cawangan baru kat Setia Alam. Ada offer juga sempena pembukaan cawangan baru ni. Dalam kepala terus decide nak singgah kat kedai ni on the way balik nanti sebab saya memang plan nak balik melalui setia alam, naik highway je cepat sikit sampai rumah.

Memang cantik kedai kat Setia Alam ni, besar dan selesa. Adik yang melayan saya pun sangat baik orangnya. Dah lupa nak tanya nama dia. Bila masuk kedai dia terus ucap selamat datang dan tanya saya nak cari apa. Saya terus je bagitau saya nak cari breast pump. Terus dia bawa kat satu sudut yang ada sofa merah dan karpet merah. Boleh tengok semua breast pump yang ada kat situ dan boleh test sekali. Soalan saya, breast pump mana yang selalu orang beli. Dia cakap ramai yang beli Lacte dan Autumnz. Dia bagi saya test Lacte Duet. Lepas tu saya tengok-tengok dekat rak tu dan nampak breast pump Malish Ilaria. Bila survey, Malish Ilaria dengan Lacte Duet lebih kurang je kriterianya. Cuma saya berminat bila tengok harga Malish Ilaria ni lebih mjurah dari Lacte Duet. Saya test kedua-dua suction breast pump ni, saya rasa suction Malish Ilaria lebih kuat. At last saya decide untuk beli Malish Ilaria. Harga offer masa tu ialah RM359. Adik sales girl ni tanya kalau saya nak ambil pakej sekali. Tambah RM50 je, saya dapat V cool cooler bag, ice brick, 4 botol untuk simpan susu dan satu kotak beg plastic untuk simpan susu. Kalau ikutkan nilai semua tu dalam RM70++. So saya pun setuju la untuk ambil pakej tu. Satu yang saya suka sangat pasal Malish Ilaria ni, motor dia memang comel, warna pink pulak tu. Cantik la jugak kan. Lepas tu dia ada 2 motor, boleh laras asing-asing untuk breast kiri dan kanan nanti. Sama la macam Lacte Duet tu.

Malish Ilaria Double Electric Breast Pump

Pakej Malish Ilaria

Motor comel warna pink

Special features and warranty. Menang award lagi.

0 comments:

Post a Comment