Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Monday 22 December 2014

Jus Epal Hijau dan Daun Pudina

Assalamualaikum,

Sejak cuti sekolah ni, saya berminat pulak nak tanam pokok-pokok herba. Ada la beli beberapa pokok herba masa jalan-jalan kat SACC Mall tempoh hari. Antara yang dibeli ialah pokok pudina. Saya ni memang suka dengan daun pudina, buat ulam, buat jus, memang sedap. Sejak dah ada pokok ni, rajin juga saya buat jus daun pudina. Hari ni saya nak share cara nak buat jus epal hijau dan daun pudina.

Bahan-bahan:

20 helai daun pudina
1 biji epal
500 ml air
Gula

Caranya:
Kisar semuanya di dalam blender. (Kecuali gula).

Dapat la dalam 3/4 jug besar. Kalau nak sedap lagi, boleh la tambah ais tapi saya tak tambah ais sebab tak suka sangat minum ais. Saya letak je dalam peti sejuk, lepas tu boleh minum dengan nikmatnya. Alhamdullillah.




0 comments:

Post a Comment