Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Monday 22 December 2014

Teh Pudina a.k.a Mint Tea

Assalamualaikum,

Hujan tengah turun ni, cuaca sangat sejuk. Bayangkan kalau tengah cuaca sejuk ni, kita tengah minum teh pudina panas-panas. Nikmatnya, memang awesome sangat rasanya. Senang je nak buat teh pudina ni, Bancuh teh seteko, letak lah beberapa helai daun pudina. Saya selalu letak dalam 7 - 10 helai daun pudina dalam seteko air teh panas. Kalau suka rasa pudina yang lebih kuat, boleh tambah lagi bilangan daun pudina tu. Antara khasiat daun pudina ni ialah untuk buang angin dalam badan. Saya perasan sebab setiap kali saya minum teh pudina atau minum jus pudina, saya mesti buang angin. Badan pun rasa lega. Sebenarnya banyak lagi khasiat daun pudina ni. In sya Allah, nanti saya buat entry pasal daun pudina ni ye.

Mint tea and mint leaves

0 comments:

Post a Comment