Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Wednesday 25 December 2013

Restoran Jemari

Assalamualaikum,

Hari ni terasa rajin pulak nak buat entry. Nak cerita tentang restoran yang baru je pergi 2 malam yang lepas. Sebenarnya cari restoran lain tapi setelah 3-4 kali husband tawaf, tak jumpa-jumpa jugak, so kitorang decide makan je la restoran apa yang ada. Restoran Jemari ni terletak kat seksyen 7 Shah Alam. Mula-mula masuk macam tak ramai orang, tapi lepas je kitorang order, ramai pulak yang datang sampai meja dah penuh. Ada satu family tu sanggup tunggu dalam 10 minit untuk dapat meja sebab meja dah penuh.

Restoran ni agak cantik juga dari segi dekorasinya. For me, konsepnya nampak simple and comfy. Kitorang duduk dekat kerusi panjang dan ada bantal kusyen kecik-kecik. Senang sikit kalau nak menyusu Zafar nanti. Makanan saya pilih restoran Jemari punya special menu, nasi goreng Thai kot namanya. Husband nak cuba tom yam seafood, makan dengan nasi putih dan telur dadar. Anak-anak pula saya order nasi goreng cina. Air pula saya pilih air epal asam boi, husband order jus tembikai laici dan si Suffiya nak air sirap.

Tom yam seafood memang sedap dan pedas, husband kata menepati citarasa dia. Nasi goreng Thai pula sedap juga, ada kerabu mangga sebagai sampingan, sedap dan berselera juga saya makan. Nasi goreng cina anak-anak pun tidak mengecewakan, antara yang sedap juga yang pernah kami rasa. Overall, sedap la makan kat sini, boleh juga datang lagi dan try makanan lain pulak. Air epal asam boi tu memang sedap la untuk tekak saya.

                                                     Menu, harga agak pricey jugak
                                   
                                                        Air epal asam boi

                                                        Jus tembikai laici

                                              Tom yam seafood

                                                     Nasi goreng Thai

                                                        Tempat duduk dengan kusyen

0 comments:

Post a Comment