Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Wednesday 25 December 2013

Restoran Mohd Chan, Chinese Muslim Food

Assalamualaikum,

Hari ni saja nak cerita pasal tempat makan best yang baru je di cuba 2 minggu lepas. Restoran Mohd Chan Kota Kemuning. Restoran ni ialah restoran makanan cina muslim. Rasanya ramai yang dah tahu pasal restoran ni kot sebab cawangan dia pun banyak. Kat Kota Kemuning ni adalah yang paling dekat dengan rumah kitorang, dalam 3 km la lebih kurang. Kat Kota Kemuning ni baru je di buka dalam bulan Mac kot. Sejak di buka, hati memang teringin sangat nak pergi makan kat situ. So, minggu lepas ajak la husband pergi ke restoran Mohd Chan ni. Lepas husband balik kerja, mandi, solat, terus je keluar. Masa tu hari Isnin, so orang pun tak ramai sangat.

Tengok menu macam best je. Kitorang order ikan kerapu masak daun teratai, itu yang di sarankan oleh waiter kat situ. Lepas tu nasi goreng cina untuk anak-anak. Lupa pulak, husband order sayur yang di campur 4 jenis sayur, lupa dah namanya. Masa first time pergi, lupa nak snap gambar. Ikan kerapu tu memang sedap, ikan yang besar tu boleh habis dimakan oleh saya dan husband. Memang berbeza dan tak pernah rasa lagi di tempat lain. Masa nak order, menu ni tak de print lagi kat dalam buku menu dia sebab waiter tu cakap ini menu baru. Harga ikan kerapu ni lebih mahal daripada ikan siakap. Ikan kerapu berharga RM68 seekor.

Bila dah sedap, terasa nak pergi lagi, so last week masa balik dari kampung, husband ajak singgah makan kat restoran ni lagi, Saya pun ok je, dalam hati memang teringin nak pergi lagi. Kali ni husband yang pilih order, dia pilih ikan siakap masak kapitan, shark fin soup dan sayur kailan masak oyster dan garlic. Ikan siakap masak kapitan ni pun sedap, anak-anak pulak bila rasa shark fin soup ni, terus muka tersengih-sengih cakap sedap. Baby Zafar ni mulut asyik mengomel je bila ayah lambat suap sup, suka sangat la tu. Servis memang bagus, order cepat sampai, tak tunggu lama sangat. Kedai pun bersih dan selesa dan restoran ni akan jadi salah satu choice kalau nak makan kat luar, sebab dekat sangat dengan rumah. Ikan ni berharga RM38 dan shark fin soup RM20 semangkuk tapi mangkuknya sangatlah besar, memang untuk satu family 4-5 orang.

                                                                    Ikan siakap

                                                                Shark fin soup


0 comments:

Post a Comment