Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Thursday 27 February 2014

Facial @ La Maison De Beaute

Assalamualaikum,

Semalam dah buat ntry pasal produk dermalogica dan petang tadi saya dah pun ke beauty center La Maison ni untuk appointment facial saya. Alhamdullillah, dengan RM99 saya memang puas hati dengan servis kat sini. Tempat memang cantik, simple dan selesa. Appointment saya pukul 4, tapi saya sampai awal sikit, dalam 3.45 ptg. Ada 2 beautician yang sedang menunggu waktu tu. Saya dilayan oleh beautician yang bernama Irene. Sebelum sesi rawatan facial ni, saya diminta untuk mengisi borang dan menjawab serba sedikit soal selidi, tak lama pun, dalam 5 minit dah siap.

Lepas tu, saya ke washroom sekejap, then saya disuruh menukar baju untuk sesi rawatan. Oleh sebab kulit saya jenis kering, Irene menggunakan set untuk kulit kering pada wajah saya ni. First sekali, muka saya ni disapu dengan essential cream cleanser, menurut Irene, sapu sewaktu tangan dan muka kering dahulu, lepas tu baru la letakkan air sedikit dan sapu lagi pada muka, lepas tu baru bilas. Dengan cara ni, muka akan lebih bersih. Semasa rawatan, Irene memang cakap yang muka saya ni memang kering dan may be saya kena guna produk booster untuk nak lembapkan muka. Saya pun tau sebab selama ni memang tak pernah kisah pun nak jaga muka sangat. Bila dah nampak ada pigmentasi ni, baru la sibuk nak gi buat facial ni. Banyak juga step yang dibuat waktu facial tadi, ada yang dah saya tak ingat. Maklum la, baru first time.

Muka saya ni juga di steamkan dalam 10 minit, kata Irene ini untuk nak buka liang-liang pada wajah. Lepas tu, Irene pun mula buang bintik-bintik yang ada kat muka. Katanya, bintik-bintik timbul sebab kulit saya kering dari dalam, lepas tu dia buang juga whitehead dan blackhead yang ada kat muka ni. Lepas tu, Irene bagi muka saya ni sejuk balik guna mesin, memang best dan nyaman sangat waktu ni, dah tertidur dah sekejap.

Lepas dah buang segala yang patut dibuang tu, tiba masanya untuk rawatan paling mahal iaitu nak apply apple stem cell tu kat muka saya. Menurut Irene, apple stem cell ni akan buat muka saya nampak glowing dan boleh bertahan lama jugak hingga 3-4 bulan. May be sebab tu rawatan ni mahal kot, harga asal package apple stem cell ni ialah RM380. Apple stem cell ni agak mahal harganya.

Then,  Irene letakkan krim untuk massage muka pulak. Waktu ni la memang best, rasa relax sangat masa massage muka ni. Masa ni pun Irene tak ajak saya berbual, agaknya sebab memang nak bagi saya relax dan masa massage ni memang saya tertidur sekejap. Lepas massage, muka saya diletak double mask, dan sekali lagi saya rasa nyaman sangat. Menurut Irene, mask ni akan lembapkan kulit saya hingga ke dalam. Akhir sekali, muka saya disapu dengan mosturiser dan solar defense booster.

Memang rasa best lepas buat facial ni. Lepas dah siap, saya diterangkan dengan pakej yang ada di situ dan saya memang nak sign-up sebagai member sebab kalau jadi member boleh dapat less 50% kalau buat facial waktu weekday. Then, dapat 50% lagi untuk Signature Mini Programme dan dapat buat facial free time birthday. Untuk jadi member, bayar RM258 dan dapat satu Dry Skin Kit worth RM193, dan dapat satu facial free bernilai RM250, so next appointment saya akan buat facial untuk yang free ni pulak. Semua ni saya dah mention dalam entry sebelum ni, boleh baca di sini.
That's all pengalaman facial untuk hari ni, overall, saya memang suka treatment kat sini dan si Irene ni memang ramah tamah orangnya, so tak bosan la time facial.


p/s : Masa saya buat blog walking, ada yang suggest untuk beli barang dermalogica ni di LahBeauty.

Location kat Bukit Rimau, 10 minit drive je dari rumah

Sangat bersih dan baru

Bilik treatment


Free trial kit bila join member, worth RM193,
Then dapat lagi satu free facial traetment worth RM250
Dapat voucher RM50 untuk facial
Masa birthday nanti dapat facial free lagi.

0 comments:

Post a Comment