Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Monday 10 February 2014

Spa Citra Sari 2

Assalamualikum,


Sekali sekala memang best dapat pergi spa. Ada beberapa spa yang dah saya try, dan agak susah juga nak cari spa yang betul-betul boleh memuaskan hati kita. Last week, saya peri ke Citra Sari Spa. Saya memang suka survey spa-spa ni. Paling senang survey kat Groupon, cari offer-offer yang murah-murah. Saya jumpa deal spa citra sari ni dengan harga RM78 untuk spa treatment selama dua jam setengah. So, beli voucher kat Groupon dan call diorang untuk buat appointment. 3 kali gak adjust appointment ni sebab ada je penyebab tak boleh nak pergi. Akhirnya dapat juga pergi last weekend.

Appointment pukul 4, tapi sebab ada hal kat kampung, saya sampai lewat 20 minit. Bila sampai je, bagitau je ada appointment pukul 4, terus dia bagi selipar suruh masuk dalam dan tukar baju. Bermulalah body massage yang bagi saya agak best dan berpuas hati. Sebelum ni pernah pergi massage kat satu spa ni, sampai sakit badan ni. Tapi kali ni memang best dan sangat relaxing. Gaya massage nye pun memang orang yang dah terlatih la untuk mengurut. Lupa plak, pakej saya ambil ni namanya Royal Malay Massage Package. Body massage ni selama satu jam. Hampir tertidur juga masa tengah mengurut ni. Lepas tu, body saya yang tak berapa besar ni (hehehe)..... di sapu dengan body mask dan body scrub yang terdiri daripada campuran halia, lengkuas, serai dan ada lagi herba yang saya tak ingat. Habis la satu badan ni digosok-gosok, habis la daki untuk beberapa tahun ni dah keluar agaknya. Lepas habis disapu, saya dibalut dengan tuala dan ditinggalkan dalam 20 minit juga, lepas tu rasa panas je tapi saya enjoy sebab panas ni panas yang nyaman...(betul ke ayat ni).

Lepas 20 minit, tukang urut saya, berbangsa Filipina rupanya dia, suruh saya keluar ke bilik mandi untuk herbal bath. Ini la yang saya tunggu-tunggu, bestnya dapat berendam dengan herba-herba ni. Walaupun agak panas mula-muloa, lepas tu ok je. Kena tahan la skit sebab herba kan, mesti panas punya, baru ada kesan.
Masseur saya bagitau berendam 30 minit, lepas tu masuk bilik mandi sebelah lagi untuk shower. So, masa berendam tu, saya gosok-gosok la badan skit (sebab tak tau nak buat apa kan)........bila dah cukup 30 minit, masseur tadi ketuk pintu dan saya pun terus bangun untuk pergi shower.

Lepas shower, tukar baju dan call husband suruh datang. Overall, saya memang suka la treatment kat sini dan memang teringin nak datang lagi. Malam tu tidur, memang rasa ringan je badan. Syok juga sekali-sekala manjakan badan ni. Lepas habis treatment ni, saya dijamu dengan air limau nipis, selalunya air limau nipis ni unutk membunag toksin dalam badan kalau lepas mengurut ni. Alhamdullillah, memang confirm nak datang lagi.
 Air limau nipis

 Pintu masuk ke tempat massage

 Senarai menu dan harga




0 comments:

Post a Comment