Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Friday 28 February 2014

Losyen L'occitane

Assalamualaikum,

Musim panas sedang melanda Malaysia sekarang ni. Air pun dah mula kena catu. Husband baru je balik dari kedai hardware, beli tong besar nak simpan air, kalau tak nnt, tak mandi la jawabnya. Memang terasa kering sangat di musim panas ni, kulit saya yang memang dah jenis kering ni, bertambah-tambah kering rasanya. Tangan pun rasa tak selesa. Baru terfikir nak cari losyen tangan sebab dah terasa kering sangat tapak tangan ni.

Semalam, singgah sekejap dekat Aeon Bukit Tinggi nak keluarkan duit, so terus lah jalan-jalan nak cari losyen tangan sekali. Mula-mula ingatkan nak beli kat The Body Shop, tapi teringat pula losyen yang lama pun body shop punya, still ada lagi sebab tak berapa suka pakai. Pakai pun jarang-jarang, kali ni rasanya nak try losyen yang lain pulak. Selang sebuah dengan kedai body shop ni ada kedai L'occitane. Saya tak biasa sangat dengan produk ni, pernah try sekali je, guna pencuci muka dia, kira ok la juga tapi tak continue lagi sejak dah mula pakai dermalogica. Kat dalam bakul di bahagian hadapan kedai tu, ada la beberapa barang yang tengah di 'display' kan, so saya pun belek-belek dan ternampak la losyen tangan. Sales person terus la datang entertain saya, dan saya cakap memang nak cari losyen tangan dan saya minta nak tengaok losyen yang kat dalam bakul tu. So, dia pun ambil sample dan letak sikit kat tangan saya ni. Rasanya macam ok jugak, tak berminyak sangat dan rasa melekat di tangan.nama losyen ni Dry Skin Hand Cream, memang khas untuk kulit yang kering. Dalam losyen ni ada 20%  campuran shea butter which is good for the skin. Harganya memang mahal RM110 dan tak de diskaun pulak tu...huhuhu. Tapi saya beli la jugak sebab memang dah lama cari losyen tangan  untuk tangan saya yang tak smooth ni.

Dalam kereta lagi saya dah buka dan sapu kat tangan sebab masa tu cuaca memang panas, jam pun dah pukul 3.30 ptg. So, sepanjang drive tu, memang rasa selesa juga la guna losyen ni. Tangan pun tak rasa kering sangat lagi. Harap-harap berbaloi la pelaburan saya ni. Dah ,acam-macam losyen try, tapi tangan tetap macam tu jugak. So, i hope thos one will be the right answer for my dry hands problem.

Masa lepak-lepak kat rumah, saya ada gugel la jugak pasal losyen ni. Rupa-rupanya losyen ni sangat famous kat eropah. Ada webpage yang mengatakan losyen ni terjual setiap 3 saat di seluruh dunia.Wow......macam best sangat je kan. Losyen ni mengandungi madu, ekstrak badam, minyak kelapa dan di campur 20% shea butter. Losyen ni super berkrim dan cepat meresap ke dalam kulit. Dan, losyen ni tak meninggalkan kesan minyak kat tangan. Memang selesa la saya guna losyen ni. Sekarang ni nak tunggu beberapa hari, nak tengok ada perubahan tak kat tangan saya ni. Harap-harap boleh lembut macam baby.....hehehehehe.

Dry Skin Hand Creme

0 comments:

Post a Comment